top of page
Online Experiences

CELE MAI CIUDATE MASINI CONSTRUITE PANA ACUM. TU LE-AI INCERCA?



Lumea automobilelor este plina de incercari indraznete si ciudate de a construi vehicule diferite de masina obisnuita. Din fericire, majoritatea modelelor create astfel raman la nivelul de masini concept, insa exista si unele care pare ca s-au strecurat prin plasa reglementarilor guvernamentale si si-au gasit locul pe strada, in diferite colturi ale lumii. Interesant este ca unele dintre aceste masini nu au fost produse de companii start-up, ci de producatori de automobile renumiti, precum Ford, General Motors sau Honda.


De la modele create pentru piata larga si pana la concepte bizare, iata - mai jos - cateva dintre cele mai neobisnuite si uluitoare masini construite vreodata, al caror condus este o adevarata experienta.


Peel P50 (1962)

Produs de Peel Engineering Company, micromasina a castigat titlul Guinness World Record de cea mai mica masina de productie. Peel P50 nu avea marsarier si era manevrat manual cu ajutorului manerului din spate.


O dovada a faptului ca exista oameni care iubesc lucrurile ciudate este faptul ca aceasta masina a castigat 176.000 de dolari la o licitatie Sotheby's. De mentionat ca vehiculul este inca in productie, cu marsarier imbunatatit si tot ceea ce vine cu o masina moderna.


Vanguard Sebring CitiCar (1974)

CitiCar, fabricat de Sebring-Vanguard, a fost un autovehicul alimentat cu baterii, pentru 2 pasageri, care a captat pentru o scurta perioadă de timp imaginatia Americii din era OPEC. Masina arata ca o cutie de pantofi taiata in forma de bucata de branza si avea performante foarte reduse pe sosea. Este greu de spus daca a reprezentat o viziune indrazneata a unui viitor utopic sau un vis pe jumatate bazat pe tehnologia de ieri. Productia lui CitiCar s-a oprit in 1979 si a fost o piatra de hotar importanta pe calea evolutiva a masinii electrice.


Firebird I XP-21 (1953)

Designul masinii Firebird I XP-21 a fost unul impresionant pentru copii. Altfel, stilul era complet nepractic. Avionul de lupta pe roți avea un baldachin si un cockpit cu un singur loc si cu tevile de esapament care imitau motorul unui avion.


Firebird a aparut datorita cercetarilor General Motors pentru motoarele tip turbine cu gaz, incepute in anii '40. Viteza maxima (intentionata) a fost de aprx.300 km/h, dar anvelopele lui Firebird si-au pierdut tractiunea la 160 km/h, atunci cand soferul a schimbat treapta de viteza in timpul unui test. Se presupune ca viteza maxima a succesorilor acestui model a fost totusi de 300 km/h.


BMW Isetta (1955)

Unii spun ca arata ca un gandac fara cap pus pe roti sau un gandac cu o usa ca de frigider. Isetta a fost cea mai ciudata masina din ce s-a vazut pana acum. Intreaga parte din fata era o usa pe care se aflau tabloul de bord si directia, care se deschideau cu toata usa. In cazul unui accident ieșirea ar fi fost prin acoperisul de panza.


Cu toate acestea, masina a facut furori (inca face) si a fost vanduta in peste 161.000 de unitati. O Isetta complet restaurata poate ajunge la 40.000 USD.


Ferrari 512S Modulo (1970)

Vazuta din lateral, caroseria 512 S Modulo pare sa fi fost montata pe un sasiu asemanator unui arc, cu un scut de sticla care gliseaza pentru a permite intrarea in cabina. In plus, toate cele patru roti au fost partial acoperite. De departe, poate fi usor confundata cu o nava spatiala.


Ferrari 512S Modulo a debutat la Salonul Auto de la Geneva din 1970 si este o masina conceputa cu mult inaintea vremurilor sale.


Honda Fuya-Jo (1999)

Honda Fuya-Jo a fost destinat tinerei generatii care iubea viata de noapte. Masina era suficient de joasa pentru a-i face pe petrecareti sa urce in ea fara probleme si suficient de inalta pentru a le permite sa stea in picioare, si chiar sa danseze, in timp ce se deplasau de la o locatie la alta. De asemenea, tabloul de bord imita tema clubului.


Este de remarcat aspectul general al masinii care dadea impresia ca vei conduce o cabina telefonica.


Karlmann King (2017)

Karlmann King este cel mai scump SUV din lume. Pretul sau incepe de la 1,08 milioane de dolari si ajunge pana la 3,8 milioane de dolari. Fabricarea sa la nivel global a inceput in 2017 in Italia si Statele Unite. Alimentată de un motor V10 de 6,8 litri care produce 398 de cai putere, masina poate atinge maxim 220 km/h.


Masina are, optional, scut antiglont. Alte dotari includ aer conditionat independent pentru fata si spate, aparat de cafea, iluminare cu neon, televizor cu ecran plat, mese electrice, sistem de purificare a aerului, un bar, un laptop si un frigider. Toate caracteristicile electrice pot fi controlate prin intermediul unei aplicatii sau printr-un panou de control incorporat. Optiunile de divertisment includ un sistem de sunet Hi-Fi, PlayStation 4, proiectie de pe telefon, TV prin satelit si Wi-Fi.


Te intereseaza sa conduci o altfel de masina? Alege de aici o astfel de experienta!

Σχόλια


bottom of page